R. Anusauskas: „Avarijų priežastys – eismo dalyvių auklėjimo stoka“

Spalis Alytuje paženklintas dviem nelaimėmis, kurių metu Alytaus pėsčiųjų perėjose buvo sužalotos dvi moksleivės. Manau, kad dėl to kaltas vairuotojų ir pačių pėsčiųjų neatidumas, nes eismo saugumui, žinių apie tai teikimui, skiriamas labai mažas dėmesys – pėsčiųjų auklėjimas elgesio kelyje klausimais šiuo metu yra žemesniame lygyje nei buvo prieš 15 ar 20 metų.

Kelių eismo taisyklėse yra aiškiai parašyta, kad per pėsčiųjų perėją reikia eiti tik įsitikinus, ar tai saugu. Tai yra atsakomybės, kultūros klausimas, kurio mes niekaip negalime įskiepyti per du mėnesius trunkančius vairavimo kursus vairavimo mokyklose. Tai yra ilgas ugdymo procesas, kuris turi prasidėti dar darželyje ir tęstis nuolat.

Reikėtų atkreipti didesnį dėmesį ir pačių pėsčiųjų perėjų saugumą. Mieste jų yra daug, todėl reikėtų įvertinti, kurios iš jų yra pavojingiausios, galbūt jas paryškinti ar įrengti greitį ribojančius kalnelius. Nemažiau svarbu – ir perėjų apšvietimas.

Dabar labai tinkamas metas apie tai kalbėti, nes po mėnesio bus svarstomas Alytaus miesto biudžetas. Reikia paruošti atitinkamą programą, kad pėsčiųjų perėjų sutvarkymui, jų saugumui būtų skirta pakankamai lėšų.

Analizuojant avarijų kelyje statistiką, pastebima, kad labai daug autoįvykių nutinka tamsiuoju paros metu. Todėl viena pagrindinių apsaugos priemonių pėstiesiems yra atšvaitai.

Atšvaitų šalyje išdalinta tikrai labai daug ir turbūt ne vienas vaikas jų turi po kelis, tačiau didžiausia problema, kad atšvaitų jie nenešioja. Tuo paros metu, kai yra prietema, o gatvių apšvietimas dar neįjungtas, atšvaitai yra labai svarbi saugos priemonė pėstiesiems.

Noriu dar kartą pabrėžti, kad Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad eiti per perėją žmogus gali tik įsitikinęs, kad jį transporto priemonės vairuotojas praleidžia. Bet toli gražu pėstieji taip nesielgia, eina per perėją užsisukę, išsiblaškę, kalba telefonu. Net ir kirsdami gatvę ten, kur perėjos nėra, pėstieji ne visuomet įsitikina, ar saugu, ar neatvažiuoja transporto priemonė.

Pėsčiojo apranga taip pat yra labai svarbi – ryškių spalvų drabužiai atspindi daugiau šviesos, gali sumažinti nelaimingo atsitikimo tikimybę.

2012 metais Lietuva pirmavo Europoje pagal žuvusiųjų skaičių kelyje. Pernai tas skaičius buvo kiek mažesnis, tačiau šiemet, manau, kad vėl galime išsiveržti į priekį. Tokia statistika nedžiugina. Visgi tai yra mūsų kultūros ir atsakomybės klausimas.

Šaltinis:www.alytusplius.lt

Jūs galite palikti atsakymą, arba sekti iš savo puslapio.

Palikite atsiliepimą