KELIŲ VALYMO IR BARSTYMO TVARKA ŠIĄ ŽIEMĄ

Tik gamta gali pasakyti, kada pas mus žiema atneš sniego. Nors sniego Alytaus apskrityje dar nėra, tačiau VĮ „Alytaus regiono kelių“ žiemos tarnybos savo budėjimus jau pradėjo nuo spalio 15 dienos. Kol kas stebimos tik orų prognozės, orų pokyčiai, kelių temperatūros.

Pažvelgus į 2012-2013 metų žiemos budėjimo žurnalus, pirmieji barstymai praėjusiais metais buvo spalio 28 dieną. Tą dieną Varėnoje prisnigo iki 10 centimetrų sniego, Alytuje bei Lazdijuose sniego buvo šiek tiek mažiau. Po to buvo atlydys, laikėsi teigiamos temperatūros, retsykiais rytais oro temperatūra nukrisdavo žemiau nulio, tiltai ir viadukai pasidengdavo šarma, tekdavo juos barstyti. Ir tik gruodžio pabaigoje prasidėjo tikroji žiema. Per kurią įmonė savo prižiūrimuose valstybinės reikšmės keliuose „išbarstė“ apie 4200 tonų druskos bei 5000 tonos smėlio-druskos mišinio.

 

Šiais metais kelių priežiūros tvarka nesikeičia.  Kelių priežiūros lygiai yra numatyti metinėje finansavimo sutartyje su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Priežiūros lygiai ir reikalavimai nustatyti atsižvelgiant į finansines galimybes, remiantis eismo intensyvumu, kelių svarba. Sniego nuo kelių valymas ir slidumą mažinančių medžiagų barstymas bus  vykdomas vadovaujantis sudarytais sniego valymo (barstymo) valandiniais grafikais. Magistraliniame kelyje važiuojamoji dalis bus prižiūrima pagal magistralinių kelių II lygį – sniegas valomas ir slidumą mažinančios priemonės barstomos nuo 4 iki 22 val. Esant normaliom oro sąlygoms, slidi magistralinio kelio danga turi būti pabarstyta iki 7 val. Kitomis sąlygomis, nustojus snigti arba pustyti sniegas turi būti baigtas valyti per 3 val., apledėję ruožai turi būti pabarstyti per 3 val. Krašto keliuose važiuojamoji dalis bus prižiūrima pagal krašto kelių II lygį. Sniegas valomas ir slidumą mažinančios priemonės barstomos nuo 6 val. iki 19 val. Esant normalioms oro sąlygoms slidžios krašto kelių dangos turi būti pabarstytos iki 8 val. Kitomis sąlygomis, nustojus snigti arba pustyti sniegas turi būti baigtas valyti per 4 val., apledėję ruožai turi būti pabarstyti per 4 val.

 

Šį sezoną sumažintas priežiūros lygis iš II į III mažo intensyvumo krašto keliuose: Merkinė-Leipalingis, Seirijai-Simnas-Igliauka, Rudamina-Kalvarija. Viso apie 70 kilometrų. Taip pat mažinami priežiūros reikalavimai mažo intensyvumo rajoniniuose keliuose: Mikalavas-Kazimieravas, privažiavimas prie Vilkiautinio, privažiavimas prie Paramėlio. Rajoninių kelių, kuriuose eismo intensyvumas mažesnis nei 1000 automobilių per parą, barstyti nenumatoma, išskyrus po stiprių lijundrų ar plikledžio bus barstomi tik pavojingi ruožai (stačios įkalnės ir nuokalnės, staigūs posūkiai) ir tik baigus darbus magistraliniame, krašto bei I priežiūros lygio rajoniniuose keliuose.

 

EISMO SAUGUMAS

Pagal kelerių metų statistiką, VĮ „Alytaus regiono keliai“ valstybinės reikšmės keliuose, daugiausiai eismo įvykių įvyksta šiltuoju metų laikotarpiu – nuo 10 iki 13, žiemą šis skaičius sumažėja nuo 2 iki 4 įskaitinių eismo įvykių per mėnesį. Tai įtakoja atsargesnis vairavimas, esant sudėtingesnėms važiavimo sąlygoms, vairuotojai labiau atkreipia dėmesį į kelio būklę, sumažina greitį, keliuose elgiasi atsargiau. Tačiau daugiausiai techninių eismo įvykių, kai būna apgadinamos tik transporto priemonės, įvyksta atsiradus pirmiesiems plikledžiams.

 

Atsiradus pirmiesiems plikledžiams vairuotojai turi būti atsargūs važiuojant per tiltus, viadukus, nes šios inžinerinės konstrukcijos pirmosios atšąlą ir ant jų pradeda formuotis šarma. Po atlydžio, staigiai atšalus, susidaro ypač pavojinga situacija. Tai visada matyti iš avarijų suvestinių. Ilgiau važiavę šlapiu keliu ir staiga atsidūrę šalčio zonoje, tai yra pasikeitus kelio sąlygoms, vairuotojai ne visada įvertina situaciją ir dažnai važiuoja tuo pačiu greičiu. Tada jau pirmajame slidaus kelio posūkyje automobilis gali tapti nestabilus ir nuslysti nuo kelio. Skiriasi ir automobilio valdymas slidžiame kelyje, priklausomai nuo to ar automobilis varomas priekiniais ratais ar galiniais, ar visais keturiais. Pagrindinės vairuotojų klaidos slidžiame kelyje – viršytas saugus greitis. Kuo greičiau važiuojama, tuo sunkiau suvaldyti transporto priemonę. Važiuojant žiemą būtina laikytis reikiamo atstumo, norint išvengti susidūrimo stabdant, jis turi būti du tris kartus didesnis nei vasarą. Jeigu galiniai ratai praranda sukibimą, nespauskite staigiai stabdžių pedalo. Norint išvengti nenumatytų slydimo atvejų kelyje, reikia deramai įvertinti kelio važiuojamąją dalį.

 

Priklausomai nuo kelio dangos slidumo pobūdžio, po barstymo slidumą mažinančiomis priemonėmis, iki 0,5 valandos kelio danga gali būti dar slidesnė. Po to tik pradeda veikti natrio chlorido druska, o esant nepalankioms oro sąlygoms (sninga, pusto) barstymo efektas gali būti trumpalaikis, važiavimo sąlygos gali būti sudėtingos. Vairuotojai į tai turėtų atsižvelgti ir pasirinkti saugų greitį.

 

Ruošiant automobilį žiemai – pagrindinis ir svarbiausias uždavinys, tai automobilio padangos. Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 t, su vasarinėmis padangomis.

Dar viena iš didžiausių bėdų keliuose – pėstieji, kurie eina kelio važiuojamąja dalimi be jokių šviesą atspindinčių elementų. Vien 2012 metais Alytaus regione žuvo 6 pėstieji, 5 iš jų tamsiu paros metu. Pasikeitus žiemos laikui, anksčiau pradeda temti, esant krituliams dar sunkiau tampa vairuotojams „juoduosius šešėlius“ pastebėti keliuose. Vairuotojas einantį žmogų tamsiu paros metu pastebi tik likus apie 50 metrų. Tuo tarpu segintis atšvaitą pėstysis būna pastebimas likus 150 metrų iki transporto priemonės.

 

Jūs galite palikti atsakymą, arba sekti iš savo puslapio.

Vienas atsakymas to “KELIŲ VALYMO IR BARSTYMO TVARKA ŠIĄ ŽIEMĄ”

  1. simona parašė:

    Norejome suzinoti kada bus nuvalytas VISAS kelias tarp Dzukijos ir Vyturelio sodu?ir nesakykit kad jis nuvalytas,nes nuvalyta tik iki pirmo ivaziavimo i soda Dzukija!!!! Tai kada?kai kas nors uzsimus?

Palikite atsiliepimą